La llengua catalana és el vehicle de comunicació i d’expressió oral entre les educadores i els infants durant tota la jornada.
- Utilitzem el català com a primera llengua i en reforcem el seu aprenentatge mitjançant processos d’immersió, independentment de quina sigui la llengua familiar dels infants, atès que es considera que els nens que tenen contacte amb més d’una llengua abans dels tres anys les incorporen totes dues com a primeres.
- Tota la documentació (informes administratius, circulars i informes a les famílies), les informacions, la retolació de totes les dependències de l’escola es fan en català.
- La comunicació diària amb les famílies, les reunions del grup classe i les entrevistes, també es realitzen en català.
A l’escola donem gran importància a la llengua com a eina comunicativa i com a eina d’immersió social per a tots els infants i les seves famílies. És per això que durant el període d’adaptació, en el cas d’infants no catalanoparlants, facilitem la comprensió amb l’ús d’altres llengües, sempre que les mestres en tinguem coneixement.
Tot i poder fer ús d’altres llengües en moments i casos puntuals, les anem alternant amb l’ús del català amb la intenció d’afavorir el seu aprenentatge i, per tant, la immersió lingüística de l’infant i la seva família.