Procés de familiarització

Començar l’escola bressol sovint suposa la primera separació de l’infant amb la seva família. És per això que totes les parts necessiten un temps per entendre i acceptar aquesta nova situació. Creiem en la necessitat d’establir amb la família una relació de confiança mútua des del principi, on l’infant senti que anem tots a una. Acompanyem les famílies respectant al màxim les seves creences i la seva manera de fer.


L’equip educatiu proposa que aquesta familiarització es faci de manera progressiva, sempre segons la disponibilitat de la família i les necessitats del nen/a. Conjuntament, la família i l’educadora busquen la flexibilitat horària i acorden l’estona que l’infant estarà a l’escola, al començament acompanyat d’algú de confiança. Els primers dies de curs els infants venen en petits grups i en intervals curts de temps. Aquestes franges horàries es van ampliant progressivament per anar coneixent-nos però sempre respectant el ritme individual de cadascú.


El mateix passa quan un infant comença l’escola bressol un cop el curs està en marxa. Com escola, un dels objectius principals és que l’infant vingui i se senti feliç, segur i acollit. Per això, des del primer dia, les educadores realitzen un acompanyament tant als infants com a les famílies, on totes les emocions tenen cabuda, vetllant per establir una relació de confiança i crear un bon vincle afectiu que permetrà que l’infant s’hi pugui sentir a gust.