Lóczy-Pikler

_WEB_Lockzy-Picker

Emmi Pikler i Lóczy
Emmi Pikler (pediatra i pedagoga), desprès de treballar amb diferents famílies i els seus fills, es va adonar que l’infant podia fer coses per ell mateix mitjançant l’observació i va començar a pensar i investigar sobre el moviment de l’infant: El moviment motor.

Confiant en les capacitats de l’infant des de que neix, respectant-lo com a persona que és.

Al 1964 va fundar l’institut Lóczy que es converteix en “l’institut de mètodes pedagògics per a l’atenció dels lactants i nens petits”; l’any 1970 és considerat “Institut Nacional”.

Les idees principals de l’institut, es basen en el valor de l’activitat autònoma i la importància de l’estabilitat de les relacions amb adults.
Principis bàsics a Lóczy

  • El respecte a l’infant com a persona i el valor d’una atenció el més individualitzada possible.
  • “… la llibertat de moviment i la conquesta de l’autonomia” (deixar fer).
  • La vida quotidiana, el valor de les petites coses.
  • La comunicació verbal de totes les actuacions que la persona adulta fa a l’infant, i la suavitat del seus gestos (convida a fer).
  • El valor de les relacions personals estables entre l’adult i l’infant proporcionen la seguretat necessària pel seu progrés global.

L’infant estimat, entès i respectat gaudeix plenament de la seva autonomia

Bibliografia – Llibres i Articles

  • David, Myriam i Appell, Geneviève. La educación del niño de 0 a 3 años: experiencia del instituto Lóczy. Madrid: Narcea, 1986.
  • Falk, Judit (ed.). Educar els 3 primers anys: l’experiència de Lóczy. Barcelona: Rosa Sensat, 2005 (Temes d’infància, 18).
  • Falk, Judit (ed.). La conquesta de l’autonomia. Barcelona: Rosa Sensat, 2005 (Temes d’infància, 49).
  • Falk, Judit (ed.). Lóczy, escoltar als infants. Barcelona: Rosa Sensat, 2008 (Temes d’infància, 58).
  • Pikler, Emmi. Moverse en libertad: desarrollo de la motricidad global. Madrid: Narcea, 1985 (Eduación Hoy).
  • Szanto Feder, Agnès (ed.). Lóczy, ¿un nuevo paradigma?. Mendoza: Ediunc, 2006.
  • Falk, Judit; Majoros, Maria; Tardos, Anna. Menjar. Barcelona: Rosa Sensat, 2001 (Temes d’infància, 39).
  • Falk, Judit; Vincze, Maria. “Sobre el control d’esfínters”. Rev. Infància Nº144.
  • Fabrés, Montserrat. “En el día a día, nada es banal, nada es rutina”. Rev. Infància Nº100.